شبکه وبلاگ نویسان شهرستان بندر لنگه

حمایت از فعالان و نخبگان وبلاگ نویس شهرستان بندر لنگه

شبکه وبلاگ نویسان شهرستان بندر لنگه

حمایت از فعالان و نخبگان وبلاگ نویس شهرستان بندر لنگه

شبکه وبلاگ نویسان شهرستان بندر لنگه جهت شناسایی وارتباط و استفاده از مهارت های وبلاگ نویسان این شهرستان توسط شبکه وبلاگ نویسان استان هرمزگان و با حمایت شبکه اطلاع رسانی هرمز راه اندازی شده.
وبلاگ نویسان فعال شهرستان بندرلنگه جهت عضویت در این شبکه می توانند درخواست های خود را طبق نظر ارسال نمایند.
از مزایای عضویت در این شبکه می توان به :دریافت کارت عضویت شبکه وبلاگ نویسان استان,استفاده از مطالب وبلاگ نویسان در سایت های خبری استان و کشور و روزنامه جوان,رتبه بندی ماهیانه وبلاگ نویسان,حمایت فنی از لحاظ مشکلات وبلاگ,تغییر قالب,طراحی قالب ,ایجاد لوگو و طرح های گرافیکی برای وبلاگ نویسان و ... می باشد.

آخرین نظرات
  • ۱۳ مهر ۹۴، ۰۸:۰۶ - meghdad
    احسنت

بندر لنگه

علی زارع | چهارشنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۰۸ ب.ظ

بندر لنگه یکی از شهرهای استان هرمزگان ایران است. این شهر مرکز شهرستان بندرلنگه و یکی از بنادر مهم جنوب کشور است. براساس اطلاعات موجود در ۵۴ درجه و ۳۰ دقیقه طول شرقی و در ۲۶ درجه و ۱۸ دقیقه عرض شمالی از نصف النهار مبدأ واقع شده‌است




  • به گزارش شبکه وبلاگ نویسان بندرلنگه " فاصله بندرلنگه تا بندر عباس ۱۹۲ کیلومتر و تا بوشهر ۴۲۰ کیلومتر تا شهر بستک ۱۷۰ کیلومتر و تاگراش ۲۸۰ کیلومتر است. هوای بندر لنگه مانند سایر شهرهای ساحلی مرطوب و در تابستان گرم است. بعلت دوری مسافت و صعب و العبور و ناامن بودن راهها بندرلنگه از دیرباز از طریق هوایی با تهران شیراز و بندرعباس وصل بوده است.



شهرستان بندرلنگه در ۲۵۱ کیلومتری جنوب غربی بندرعباس، یکی از قدیمی ترین بنادر جهان است. این شهرستان از سمت شمال با استان فارس و شهرستان بستک از سمت جنوب به خلیج فارس و از سمت شرق به شهرستان بندر خمیر و از غرب با شهرستان پارسیان هم‌مرز می‌باشد. وسعت این شهرستان معادل ۸۲۱۰ کیلومتر مربع و ۱۱،۵ درصد خاک استان را شامل می شودو دارای چهار نقطه شهری به نام‌های بندرلنگه، کنگ، بندر چارک و کیش می‌باشد. بر اساس نتایج سر شماری نفوس و مسکن سال ۱۳۸۵ جمعیت این شهرستان ۱۱۶ هزار نفر ثبت شده که بر این اساس میزان تراکم جمعیت در این شهرستان معادل ۱۴،۱ نفر در کیلومتر مربع می‌باشد….

شهرستان بندرلنگه، منطقه‌ای باالنسبه ناهموار و دنباله رشته کوه زاگرس جنوبی که از تعدادی رشته کوه با قله‌های نه چندان بلند، تعدادی دشت کوچک و بزرگ، چندین جلگه میانکوهی و پایکوهی، و بیش از ۳۰۰کیلومتر جلگه کم عرض ساحلی و یک چانه کم عمق بنام شوره زار مهرگان تشکیل شده است. از نظر توپوگرافی شهرستان بندرلنگه دارای دو شیب عمومی است یکی غربی – شرقی که امتداد کوههای موازی است و دیگری شمالی – جنوبی با شیب کوهپایه‌ای که میل به ساحل دریا دارد. از ارتفاعات شهرستان بندرلنگه به تبعیت از ناهمواری‌های استان دنباله چین خوردگی‌های منظم زاگرس هستند و همگی به طور منظم در امتداد و موازی با ساحل دریا استقرار دارند. ارتفاعات منفرد شهرستان در ردیف کوههای بسیار مرتفع محسوب می‌گردد. کوه شور (شب) در شمال شرقی بندرلنگه با ارتفاع ۲۶۸۱متر و کوه بادینی در شمال بندرلنگه با ارتفاع ۲۲۲۵متر از بلند ترین نقاط این شهرستان محسوب می‌شود. بطور کلی می‌توان گفت شهرستان بندرلنگه یکی از شهرستان‌های پر عارضه و ناهموار استان هرمزگان است.

اقلیم : شهرستان بندرلنگه در عرض جغرافیایی بسیار پایین قرار دارد و تا مدار استوایی فاصله چندانی ندارد و به علت نزدیکی به مدار رأس‌السرطان دارای آب و هوایی گرم است و از لحاظ تقسیم بندی اقلیمی در ردیف اقلیم گرم و مرطوب به حساب می‌آید و در هیچ ماه و روزی از سال درجه حرارت به کمتر از ۶ درجه سانتی گراد نرسیده است.


شهر بندرلنگه با ارتفاع ۱۴ متر از سطح دریا و تاریخی درخشان و پر رونق هنوز به عنوان عروس و مروارید خلیج فارس دارای قابلیت‌ها و مزیتهای فرواوانی می‌باشد. مهمترین آثار باستانی بندرلنگه عبارت است از :مسجد علی – مناره ابن‌عباس که احتمال دارد مربوط به دوره قاجاریه باشد (۱۲۸۰ ق) – مسجد غیاث (۱۲۹۰ ق) - مسجد حاجی خداداد – مسجد افغان (۱۲۷۰ ق) مسجد آقا سید عبدالقاهر – حسینیه غضنفری – قلعهٔ لشتان – باغستان گشته – بندر ملو.


جمعیت فعال شهرستان بندر لنگه در سال ۱۳۸۵ معادل ۳۷۱۶۷ نفر بوده است این میزان در نقاط شهری ۵/۶۴ درصد و در نقاط روستایی ۵/۳۵ درصد می‌باشد. از کل جمعیت شهرستان بندر لنگه در سال مذکور ۹۳،۸۵ درصد در گروههای مختلف شغلی به کار اشتغال داشته‌اند. بنابراین نرخ اشتغال معادل ۸۵/۹۳ درصد محاسبه می‌گردد. همچنین ۶۵ درصد شاغلین مریبوط به مناطق شهری و ۳۵ درصد نیز به مناطق روستایی تعلق دارند. در سال ۱۳۸۵ از کل جمعیت فعال تعداد ۲۲۸۶ نفر بیکار می‌باشند. بر این اساس نرخ بیکاری این شهرستان معادل ۶،۲ درصد می‌باشد.


اغلب زمینهای شهرستان بندر لنگه دارای قابلیت مرتعی است ومناسب‌ترین اراضی جهت استفاده‌های مرتعی وبرداشت علوفه محسوب می‌شوند. در اطراف لنگه درختان بزرگ و تنوهمندی وجود دارد مانند: کُنار، کُور و سمر، سَلَم و غیره، در زمان قدیم مردمان لنگه از هیزم این درختان برای پخت‌وپز وبرای تدفئه خانهاشان استفاده می‌کرده‌اند.

در کوههای اطراف بندر لنگه حیوانات و پرندگان مختلفی وجود دارند مانند: آهو، روباه، گرگ، شغال، جوجه‌تیغی وکفتار. از پرندگان مانند: کبک، شاهین، و قُمری و بلبل و تیهو غیره از پرندگان کوهی وصحرائی.


  • علی زارع

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی