شبکه وبلاگ نویسان شهرستان بندر لنگه

حمایت از فعالان و نخبگان وبلاگ نویس شهرستان بندر لنگه

شبکه وبلاگ نویسان شهرستان بندر لنگه

حمایت از فعالان و نخبگان وبلاگ نویس شهرستان بندر لنگه

شبکه وبلاگ نویسان شهرستان بندر لنگه جهت شناسایی وارتباط و استفاده از مهارت های وبلاگ نویسان این شهرستان توسط شبکه وبلاگ نویسان استان هرمزگان و با حمایت شبکه اطلاع رسانی هرمز راه اندازی شده.
وبلاگ نویسان فعال شهرستان بندرلنگه جهت عضویت در این شبکه می توانند درخواست های خود را طبق نظر ارسال نمایند.
از مزایای عضویت در این شبکه می توان به :دریافت کارت عضویت شبکه وبلاگ نویسان استان,استفاده از مطالب وبلاگ نویسان در سایت های خبری استان و کشور و روزنامه جوان,رتبه بندی ماهیانه وبلاگ نویسان,حمایت فنی از لحاظ مشکلات وبلاگ,تغییر قالب,طراحی قالب ,ایجاد لوگو و طرح های گرافیکی برای وبلاگ نویسان و ... می باشد.

آخرین نظرات
  • ۱۳ مهر ۹۴، ۰۸:۰۶ - meghdad
    احسنت

قلعه پرتغالی ها – بندر کنگ

علی زارع | شنبه, ۱۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۵۱ ق.ظ

درغرب بندرکنگ و در فاصله 45 متری ، برج مدور دو ستون از سنگ و ساروج به فاصله 24متر از یکدیگر وجود دارد که آثار باقیمانده از یک قلعه بزرگ و قدیمی است که همه جا به قلعه پرتغالیها شهرت یافته است.

درغرب بندرکنگ و در فاصله 45 متری ، برج مدور دو ستون از سنگ و ساروج به فاصله 24متر از یکدیگر وجود دارد که آثار باقیمانده از یک قلعه بزرگ و قدیمی است که همه جا به قلعه پرتغالیها شهرت یافته است. ارتفاع یکی از پایه ها از سطح زمین 8 متر و دیگری 3 متراست هر دو ستون از سطح دریا درحدود 2 تا3 متر بالاتر ساخته شده اند. درانتهای یکی ازستون ها آثاری وجود داردکه نشان میدهد بالای این ستون قبلاً سقفی موجود بوده و یا با سنگ و ساروج به پایه دیگر متصل شده است. این طور که پیدا است این دوستون دو پایه جلویی و یا قسمتی از یک قلعه عظیم بوده و حتماً در بزرگی هم دربین آن دو قرار داشته است. در جلد دوم کتاب سمینار خلیج فارس همچنین درمورد اقامت پرتغالی ها در بندرکنگ نوشته اند: پس ازسقوط هرمز، چون پرتغالی ها از پس گرفتن آن جزیره به کلی مایوس شدند، با شاه عباس از در دوستی در آمدند و از آنچه در سواحل ایران داشتند رسماًچشم پوشیده و در عوض اجازه گرفتند در بندرکنگ که در هفت کیلومتری شمال شرقی بندرلنگه واقع بود قلعه و تجارتخانه ای بسازند و در بحرین به صید مروارید بپردازند. آنچه معلوم است این ساختمان در گذشته قلعه مستحکمی بوده و در سفرنامه ها و کتب از آن یاد شده و بی شک محل گمرک و بارانداز و تجارتخانه پرتغالیان و هلندیان بوده و بازمانده قلعه پرتغالی است.

  • علی زارع

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی