شبکه وبلاگ نویسان شهرستان بندر لنگه

حمایت از فعالان و نخبگان وبلاگ نویس شهرستان بندر لنگه

شبکه وبلاگ نویسان شهرستان بندر لنگه

حمایت از فعالان و نخبگان وبلاگ نویس شهرستان بندر لنگه

شبکه وبلاگ نویسان شهرستان بندر لنگه جهت شناسایی وارتباط و استفاده از مهارت های وبلاگ نویسان این شهرستان توسط شبکه وبلاگ نویسان استان هرمزگان و با حمایت شبکه اطلاع رسانی هرمز راه اندازی شده.
وبلاگ نویسان فعال شهرستان بندرلنگه جهت عضویت در این شبکه می توانند درخواست های خود را طبق نظر ارسال نمایند.
از مزایای عضویت در این شبکه می توان به :دریافت کارت عضویت شبکه وبلاگ نویسان استان,استفاده از مطالب وبلاگ نویسان در سایت های خبری استان و کشور و روزنامه جوان,رتبه بندی ماهیانه وبلاگ نویسان,حمایت فنی از لحاظ مشکلات وبلاگ,تغییر قالب,طراحی قالب ,ایجاد لوگو و طرح های گرافیکی برای وبلاگ نویسان و ... می باشد.

آخرین نظرات
  • ۱۳ مهر ۹۴، ۰۸:۰۶ - meghdad
    احسنت

تازه های علم در غواصی

علی زارع | يكشنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۴، ۰۸:۰۵ ب.ظ

تازه های علم در غواصی: ساختار قابل بازیافت هوا


به گزارش کانون وبلاگ نویسان شهرستان بندرلنگه در سال 2008، با کمک فناوری های نوین دانشمندان توانستند در تحقیقاتی نمونه ی آزمایشگاهی این سیستم را با قیمت 12000دلار بسازند. دانشمندان در موسسه وودز هول اقیانوس شناسی در ماساچوست و موزه ملی چین در پکن توانستند از این سیستم با موفقیت استفاده کنند، خوشبختانه دانشمندان توانستند با تغییر تعدادی از ابزار مورد استفاده در این سیستم قیمت نهایی آن را به 5400دلار کاهش دهند.

 

نحوه ی عملکرد این سیستم
ریه بشر تنها 5 درصد از اکسیژن موجود در هوا را جذب می کند. حذف دی اکسید کربن از ترکیب هوای بازدم و بازیافت و مکمل اکسیژن باقی مانده و گازهای بی اثر مانند ازت، دوباره به نفس بعدی غواص بازگردانده می شود.
1. 1.  بازدم
دی اکسید کربن غنی بازدم  غواص  از طریق یک شیر یک طرفه توسط سیستم جذب می شود.
2. 2. اکسیژن زدن

یک شیر الکتریکی که ساختاری استوانه ای و دارای سیم پیچ است برای ایجاد میدان مغناطیسی استفاده می شود جریان گاز اکسیژن که توسط یک ریز پردازنده غلظت آن تنظیم شده توسط لوله ها وارد محفظه ی تنفس غواص می شود

3. 3.  درخت یا بوته کوتاه و رشد نکرده

بعد از بازدم , هوا وارد یک محفظه ی کوچک وارد می شود که دارای حدود پنج پوند آهک سودا گرانول جاذب آهک متصل به CO 2 است که در این محفظه ی کوچک دی اکسید کربن جذب می شود جریان پس از عبور فیلتر وارد محفظه ی اکسیژن می شودساختار فیلتر مذکور بگونه ای است هیچ تاثیری بر روی اکسیژن یا گازهای بی اثر نداردو به آنها اجازه می دهد تا عبور کنند.
4. 4.  نظارت
تمامی روند مذکور توسط سنسور های پیشرفته ای کنترل می شود , همچنین همنطور که از یک سیلندر دارای سیم پیچ صحبت شد این سیلندر حرکت اکسیژن را اکسیژن براساس دستورات ریزپردازنده به جریان در می آید
5. 5. INHALE استنشاق
ساختار سیستم جدید غواصی بگونه ای است که در صورت رقیق بودن اکسیژن و با توجه به مکش ریه ی غواص ریزپردازنده به سیلندر دستور می دهد تا مقداری بیشتر باز شود.
خرابی سیستم ها
یک نمایشگر مچی نیز در اختیار غواص وجود دارد که ارور های موجود در سیستم نوین غواصی را به غواص اعلام میکند.

سیستم مذکور به غواص اجازه میدهد تا زمان بیشتری را در زیر آب بماند و با توجه به وجود ریز پردازنده ها غلظت اکسیژن وارد شده به محفظه ی تنفس غواص تنظیم می شود.

حداکثر  عمق 330 فوت
حداکثر  زمان زیر آب 2 ساعت.  و 45 دقیقه.  در 330 فوت
وزن 88 پوند
تعداد گام های ایمنی مورد نیاز قبل از شیرجه 20
زمان از مفهوم به اتمام 10 سال

  • علی زارع

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی