شبکه وبلاگ نویسان شهرستان بندر لنگه

حمایت از فعالان و نخبگان وبلاگ نویس شهرستان بندر لنگه

شبکه وبلاگ نویسان شهرستان بندر لنگه

حمایت از فعالان و نخبگان وبلاگ نویس شهرستان بندر لنگه

شبکه وبلاگ نویسان شهرستان بندر لنگه جهت شناسایی وارتباط و استفاده از مهارت های وبلاگ نویسان این شهرستان توسط شبکه وبلاگ نویسان استان هرمزگان و با حمایت شبکه اطلاع رسانی هرمز راه اندازی شده.
وبلاگ نویسان فعال شهرستان بندرلنگه جهت عضویت در این شبکه می توانند درخواست های خود را طبق نظر ارسال نمایند.
از مزایای عضویت در این شبکه می توان به :دریافت کارت عضویت شبکه وبلاگ نویسان استان,استفاده از مطالب وبلاگ نویسان در سایت های خبری استان و کشور و روزنامه جوان,رتبه بندی ماهیانه وبلاگ نویسان,حمایت فنی از لحاظ مشکلات وبلاگ,تغییر قالب,طراحی قالب ,ایجاد لوگو و طرح های گرافیکی برای وبلاگ نویسان و ... می باشد.

آخرین نظرات
  • ۱۳ مهر ۹۴، ۰۸:۰۶ - meghdad
    احسنت

ما آب را هدر می دهیم ! ! !

علی زارع | پنجشنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۴، ۰۳:۴۳ ب.ظ

خداوند بارها در قرآن آب را دلیل و بانی رویش و حیات نامیده است. چنین آبی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد چه در مصرف و چه در حفاظت از آن.

به گزارش شبکه وبلاگ نویسان شهرستان بندرلنگه ؛ما نیز آب را دوست داریم و از اتلاف و اسراف در مصرف آن به شدت ناراحت و نگران می شویم.

ابتدا می خواستم متن طنز بنویسم که دیدم خود سوژه سرشار از طنز است و طنازی نمی خواهد! تیتر بالا هم به این دلیل بود که به یک واقعیت در مناطق گرمسیر یعنی “اشکال در زیرساخت های سیستم انتقال آب” بپردازم (البته خیلی کوتاه).

در مورد اینکه “ما آب را هدر می دهیم” اصلا شوخی نکردم! در واقع هر کسی که در شرایط مشابه ما قرار گیرد چنین اتفاقی برایش خواهد افتاد!

متن را با چند پرسش ادامه می دهم:

– تاکنون با آب جوش (یا آبی با دمای بیش از ۷۰ درجه) حمام زده اید؟

– کسی را دیده اید با همان آب نسبتا جوش صورت خود را آبکشی کند؟

– چه کسی می تواند باز هم با همان آب ظرف بشوید؟

– و . . . ؟؟؟

(سوال سوم در صورت عدم استفاده از ماشین ظرفشویی است که البته این را هم ما نداریم!!!)

احتمالا پاسخ تمام پرسشها منفی باشد

ماجرای آب جوش از آن جا شروع می شود که به دلیل طولانی بودن برخی از لوله های فرعی انتقال آب و دور شدن انشعابهای خانگی از لوله ی اصلی و نزدیک بودن بعضی لوله های فرعی به سطح زمین و گرمای طبیعی محیط و جنس لوله های انتقال آب، دمای آب می رسد به نزدیک دمای جوش! حالا اشکال در نحوه ی لوله کشی ساختمانها را هم به این مسئله اضافه کنید؛ نتیجه همان آب جوش می شود!

همه ی این اتفاقات باعث می شود تا آب خیلی ساده هدر برود. در واقع هر کسی که بخواهد از آب استفاده کند، مجبور خواهد بود چند ثانیه یا چند دقیقه شیر آب را باز کند تا آب گرم خارج شود و بتواند با آرامش از این آب استفاده کند…

این که چه کسی باید به موضوع رسیدگی کند را من نمی گویم اما واضح است که آب زیادی از این راه هدر می رود که در این شرایط کم آبی و بی آبی قابل قبول و گذشت نیست…

باید فکری کرد…

  • علی زارع

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی