شبکه وبلاگ نویسان شهرستان بندر لنگه

حمایت از فعالان و نخبگان وبلاگ نویس شهرستان بندر لنگه

شبکه وبلاگ نویسان شهرستان بندر لنگه

حمایت از فعالان و نخبگان وبلاگ نویس شهرستان بندر لنگه

شبکه وبلاگ نویسان شهرستان بندر لنگه جهت شناسایی وارتباط و استفاده از مهارت های وبلاگ نویسان این شهرستان توسط شبکه وبلاگ نویسان استان هرمزگان و با حمایت شبکه اطلاع رسانی هرمز راه اندازی شده.
وبلاگ نویسان فعال شهرستان بندرلنگه جهت عضویت در این شبکه می توانند درخواست های خود را طبق نظر ارسال نمایند.
از مزایای عضویت در این شبکه می توان به :دریافت کارت عضویت شبکه وبلاگ نویسان استان,استفاده از مطالب وبلاگ نویسان در سایت های خبری استان و کشور و روزنامه جوان,رتبه بندی ماهیانه وبلاگ نویسان,حمایت فنی از لحاظ مشکلات وبلاگ,تغییر قالب,طراحی قالب ,ایجاد لوگو و طرح های گرافیکی برای وبلاگ نویسان و ... می باشد.

آخرین نظرات
  • ۱۳ مهر ۹۴، ۰۸:۰۶ - meghdad
    احسنت

اربعین حسین علیه السلام فرا میرسد و هنوز پس از گذشت هزارو سیصدو هفتاد و شش سال درسهای عاشورایی حسین (ع) در تاریخ جاری است و صاحبان بصیرت هرگز خود را از درسهای بی شمار آن بی نیاز نمی دانند .

به گزارش شبکه وبلاگ نویسان شهرستان بندرلنگه: اربعین حسین علیه السلام فرا میرسد و هنوز پس از گذشت هزارو سیصدو هفتاد و شش سال درسهای عاشورایی حسین (ع) در تاریخ جاری است و صاحبان بصیرت هرگز خود را از درسهای بی شمار آن بی نیاز نمی دانند .
حرکت حسین (ع) از حیث زمان و محتوا دارای ابعاد زیادی است که انسانیت انسانها در همه ی اعصار به آن محتاج است، تا به دانجا که میتوان گفت ، حسین (ع) در کربلا و عاشورای سال 61 هجری نمانده است ، همانگونه که یزید ویزیدیان در تاریخ حرکت کرده اند و فرهنگ حسینی و ظلم یزیدی در همه زمانها وجود دارد  ، و شاید این مصداق جمله " انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم الی یوم القیامه " است .
یکی از درسهای اصلی کربلا که شاید بتوان آن را ویژه مومنان دانست و یا در کلامی بهتر شاید باید آنرا شرط ایمان مومن  بدانیم درس بصیرت است .
اوضاع دنیای اسلام در دوران حسین (ع) اوضاع عجیب و شگفتی است . گر چه کوفیان او را دعوت نمودند و در انتها بر دعوت خویش باقی نماندند و عهد خود با امام را شکستند اما کمی عقب تر را که بنگریم سوالات مهمی به ذهن متبادر می شود ، راستی چرا مردم مدینه در دفاع از حسین (ع) قیام نکردند ؟ مردمی که بعدها در راه خونخواهی حسین (ع) در واقعه حره بیش از پنج هزار شهید دادند چرا در کنار امام خود نماندند و اجازه دادند حسین (ع) به جهت تهدید والی یزید و نقشه ای که داشتند از مدینه خارج شود؟ پس از آن در مکه چه گذشت ؟ امام بیش از چهار ماه در مکه اقامت داشتند ، راستی کدام یاران امام  مکی هستند؟ در طول این مدت از همه بلاد اسلامی به مکه آمدند و با حسین (ع) دیدار کردند ، چرا یاران ایشان افزایش نیافت ؟ مردم مکه آنگاه که عباس بن علی (ع) بر فراز کعبه خطبه خواند و آگاهشان کرد که یزیدیان قصد شهادت حسین (ع) را در حین طواف دارند و به آنها فهماند که حسین (ع) برای جلوگیری از حرمت شکنی کعبه از مکه خارج خواهد شد در دفاع از امام چه کردند جز سکوت و ...؟ از سایر بلاد که خبر به آنها رسید چه؟ از مصر ؟ شامات ؟ یمن و... ؟
آری گرچه مردم کوفه در انتهای کار خیانت کردند و خود را مشمول لعنت ابدی خداوند نمودند اما در ابتدا امام را دعوت کردند و البته در ابتدا راست میگفتند ، چرا که فرمانده ی دانشمند ، فقیه ، رزمنده وسیاستمدار حسین (ع) یعنی مسلم بن عقیل (ع) راستگویی آنها را تایید کرد. اینکه حیله گری ابن زیاد ملعون با مردم کوفه چه کرد و از چه ابزاری استفاده کرد که آنها بر راست خویش نماندند و داغ دروغ و خیانت را تا ابد بر جبین خود نهادند داستانی است جدا و البته مهم.
علی ایحال ماجرای حسین (ع) ماجرایی است سراسر درس و بصیرت ، در تاریخ تا ششصد قیام به خونخواهی حسین (ع) پس از شهادت او درج شده و همواره این سوال در ذهن تداعی میشود که اینها اگر به موقع در کنار او قرار میگرفتند ماجرای جنگ چگونه بود ؟ و البته بسیاری از اینها خود در لشکر یزید بودند و بعد توبه کردند ، اساس قیام توابین را ساکتین و نادمین جریان کربلا تشکیل میدهد .
عنصر مهمی که این فاجعه را به بار آورد عنصر نداشتن بصیرت بود . بصیرت واژه ای است که اگر با نگاهی عمیق به آن نگریسته نشود اهمیت آن مشخص نمی شود . چهار عنصر شناخت ولی و امام ، شناخت دشمن ، شناخت زمان ، اطاعت بی چون از امر ولی در تشخیص و انجام وظیفه ، ستونهای اصلی بصیرتند . در همه تاریخ هرگاه مومنین این چهار عنصر را داشته و بکار بستند بر ظلم پیروز شده و روزگار بر وفق جریان حزب الله و علیه حزب شیطان گردیده است و هرگاه این عناصر و حتی یکی از آنها نبوده ، آنکه ذلیل و خوار شده خود مومنان بودند که پس از آنکه تابع علی (ع) نبودن باید معاویه را تبعیت کنند و پس از تنها گذاشتن حسین (ع) بایست یزید شهوت ران و میمون باز را اطاعت کنند و بر میمون مرده ی او نماز بگذارند .
بصیرت هم عامل عزت است و هم سعادت ، از سویی انسان را در کنار امام نگاه میدارد و به او میفهماند که حتی اگر در کنار امام ماندن نتیجه اش شهادت باشد باز انتخاب مرگی که حتمی است افتخار است و هم او را از در لشگر دشمن بودن در امان میدارد که شمر همان جانباز صفین است که با گناه و لقمه حرام و تن دادن به دنیا پرستی ، بی بصیرتیش او را در لشکر یزید کشاند و بر سینه حسین (ع) نشاند.
اما اربعین زمان مرور دوباره ی راه و هدف حسین (ع) است و زمان دقت در شناخت دشمن و تمرین اطاعت امر ولی ، در زیارت اربعین که از علامات مومن است ،هدف حسین (ع) و راه او ، نجات مردم از ضلالت و گمراهی بیان شده است و این یعنی حسین واقعی در وجود ما باید ما را از حیرت گناه و سرکشی به صراط مستقیم ولایت مداری و امام شناسی برساند و امروز در عصر حضور ولی فقیه مومنان در کنار او و از کلام او بصیرت را فرا میگیرند و با تبعیت از او نشان میدهند که اگر تاریخ آنها رادر عصر حسین (ع) ملاقات مینمود چه میکردند و اگر عمر رخصت کنار مهدی عج بودن را به آنها بدهد چه خواهند کرد.

 

انتهای پیام/

  • علی زارع

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی