شبکه وبلاگ نویسان شهرستان بندر لنگه

حمایت از فعالان و نخبگان وبلاگ نویس شهرستان بندر لنگه

شبکه وبلاگ نویسان شهرستان بندر لنگه

حمایت از فعالان و نخبگان وبلاگ نویس شهرستان بندر لنگه

شبکه وبلاگ نویسان شهرستان بندر لنگه جهت شناسایی وارتباط و استفاده از مهارت های وبلاگ نویسان این شهرستان توسط شبکه وبلاگ نویسان استان هرمزگان و با حمایت شبکه اطلاع رسانی هرمز راه اندازی شده.
وبلاگ نویسان فعال شهرستان بندرلنگه جهت عضویت در این شبکه می توانند درخواست های خود را طبق نظر ارسال نمایند.
از مزایای عضویت در این شبکه می توان به :دریافت کارت عضویت شبکه وبلاگ نویسان استان,استفاده از مطالب وبلاگ نویسان در سایت های خبری استان و کشور و روزنامه جوان,رتبه بندی ماهیانه وبلاگ نویسان,حمایت فنی از لحاظ مشکلات وبلاگ,تغییر قالب,طراحی قالب ,ایجاد لوگو و طرح های گرافیکی برای وبلاگ نویسان و ... می باشد.

آخرین نظرات
  • ۱۳ مهر ۹۴، ۰۸:۰۶ - meghdad
    احسنت

عرضه برنج بی‌کیفیت خارجی با نام برنج ایرانی به مردم

علی زارع | سه شنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۴، ۰۴:۱۰ ب.ظ

برنج‌هایی که از تایلند و آرژانتین به ایران وارد می‌شود سفید بوده و شباهت ساختاری زیادی با برنج ایرانی دارد. این برنج‌ها توسط بعضی اشخاص خریداری و به شهرهای شمالی منتقل می‌شود.

عرضه برنج بی‌کیفیت خارجی با نام برنج ایرانی به مردم


مرتضی شاه حسینی نائب رئیس انجمن وارد کنندگان برنج در نشست خبری صبح امروز اظهار داشت: متاسفانه چند وقتی است که بحث سهمیه‌بندی ثبت سفارش مطرح می‌شود که ما را به دهه 60 و صف‌های طولانی می‌برد و این امر به هیچ عنوان به سود کشور نیست.

وی در پاسخ  به این سوال که برای کالاهای وارداتی تنظیم بازار وجود دارد یا خیر گفت: دو، سه سالی است که در این زمینه اقداماتی صورت گرفته و البته گفتنی است که ظرفیت برنج ایرانی، قیمت و خریداران آن مشخص هستند و همه اقشار جامعه توانایی خرید آن را ندارد.

شاه حسینی ادامه داد:  به هر حال باید در نظرداشته باشیم که برنج ایرانی با قیمت بالا، تنها در سفره بعضی از مردم قرار دارد و اقشار کم درآمد جامعه به دنبال برنج با کیفیت مناسب و  قیمت پایین هستند. 

وی تصریح کرد: برنج خارجی می‌تواند جایگزین مناسبی برای برنج ایرانی باشد. 

نائب رئیس انجمن وارد کنندگان برنج اظهار داشت: طی دو ماه گذشته میزان 149 هزار تن برنج به کشور وارد شده که  این حجم به همراه میزان تولید داخلی پاسخگوی نیاز مردم نیست. 

**برنج تاریخ مصرف گذشته 

نائب رئیس انجمن وارد کنندگان برنج در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران، در خصوص اینکه در بازار بعضا مشاهده می‌شود برنج‌هایی با نام برنج ایرانی با قیمت 3 هزار تومان به بالا عرضه می‌شود در حالی که برنج خارجی 5 هزار و 500 تومان نیز عرضه می‌شود، اظهارداشت: برنج‌هایی که از تایلند و آرژانتین به ایران وارد می‌شود سفید بوده و شباهت ساختاری زیادی با برنج ایرانی دارد. زمانی که تاریخ انقضای این برنج‌ها به پایان می‌رسد، توسط بعضی اشخاص خریداری و به شهرهای شمالی منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: این برنج‌ها با برنج‌های ایرانی مخلوط شده و متاسفانه برنج بی‌کیفیت خارجی با نام برنج ایرانی به مردم عرضه می‌شود و معمولا این اتفاق در مازندران صورت می‌گیرد.

**برنج‌های هندی آفت ندارند 

شاه حسینی در پاسخ به این سوال که چرا برنج‌های هندی آفت ندارند تصریح کرد: نشاسته برنج حاوی گرانول است که طی پروسه‌ای به حالت نیم‌پز درآمده و این نشاسته به ژلاتین تبدیل می‌شود. 

وی ادامه داد: این پروسه باعث جذب ویتامین B1 , B6 می شود که برای بدن نیز مفید است و همچنین مقاومت برنج را بالا می‌برد که این امر باعث می‌شود میزان حجم آفت در نوع برنج کاهش یابد. 

**60 میلیاردی که از جیب دولت می‌رود

شاه حسینی همچنین به تعرفه بالای واردات برنج ایرانی و محدودیت‌های واردات اشاره کرد و گفت: این محدودیت‌ها جز این که زمینه قاچاق را فراهم کند چیزی در پی ندارد الان ماهانه 50 هزار تن برنج به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود که اگر این میزان از مبادی رسمی وارد شود 60 میلیارد تومان به دولت رسما عوارض پرداخت می‌شود، اما این پول در جیب قاچاقچیان کالا می‌رود از طرف دیگر تمام شرکت‌های وارد کننده شبکه‌های توزیع و نیرو به کار گرفته‌اند که معیشت آنها هم مختل می‌شود.

وی در انتها تصریح کرد: طی 6 ماه اخیر با بسته شدن ثبت سفارش و ممنوعیت واردات تقریبا نیمی از برنج وارداتی از طریق قاچاق وارد کشور می‌شود.

  • علی زارع

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی